
Η οικονομία
Ας υποθέσουμε πως είμαστε όλοι επιχειρηματίες. Έστω ότι έχουμε την επιχείρησή μας [μεγάλη ή μικρή] και έχουμε ένα συγκεκριμένο κύκλο εργασιών και συγκεκριμένη γκάμα προϊόντων [μεγάλη ή μικρή]. Έστω ότι δεν είμαστε επιχείρηση βιτρίνα, οπότε έχουμε πραγματική ανάγκη τα προϊόντα μας να βρίσκουν ανταπόκριση από την όποια αγορά, στην οποία απευθυνόμαστε [ζαρζαβατικά/ανελκυστήρες/πακέτα ταξιδιών/αυτοκίνητα/ιστοσελίδες/καφές κλπ]
Στην Ελλάδα, η αγοραστική δύναμη αυτή τη στιγμή είναι συγκεκριμένη. Μια απλή έρευνα αγοράς – την οποία μπορούμε να αγοράσουμε δωρεάν μέσα από την προσφορά ενός εξαμήνου αμισθί πρακτικής άσκησης σε ένα/μία φοιτητή/φοιτήτρια – θα μας δείξει ποιοι/ες ξοδεύουν ποια ποσά και πότε, για τα προϊόντα μας ή για τα προϊόντα που σκεφτόμαστε να διαθέσουμε.
Οι χορηγίες
Οι χορηγίες αποτελούν ενέργεια προώθησης προϊόντων/υπηρεσιών/δράσεων/brandname κλπ. Η χορηγία απλώς και μόνο για να ενισχύσεις κάποιον/α συνήθως ονομάζεται φιλανθρωπία ή οικονομική ενίσχυση/στήριξη στο χώρο της πραγματικής οικονομίας. Με άλλα λόγια, το να δώσω ένα “Χ” ποσό χωρίς να ευελπιστώ στο παραμικρό αντάλλαγμα δεν είναι χορηγία.
Παραδείγματα χορηγίας
α. Χορηγός δίνει Χ ποσό ανά εξάμηνο σε συγκεκριμένο/η φοιτητή/φοιτήτρια. Η χορηγία έχει όρους που προβλέπουν κάποιου είδους ανταπόδοση: π.χ: “υποχρέωση εργασίας για την εταιρία για 4 χρόνια μετά την ολοκλήρωση των σπουδών”. Ο/η χορηγός λοιπόν δίνει λεφτά σε ένα άτομο με στόχο να έχει αυτό το άτομο στο δυναμικό του στο άμεσο μέλλον.
β. Χορηγός δίνει Χ αριθμό συσκευών (4 ποδήλατα και 4 κράνη) σε φεστιβάλ για να κληρωθούν με τους λαχνούς που θα αγοράζει το κοινό. Η επιτροπή οργάνωσης του φεστιβάλ αποδέχεται πως το όνομα και το σήμα του χορηγού θα εμφανίζεται έγχρωμο σε όλα τα έντυπα και κάθε είδους διαφήμιση του φεστιβάλ. Ο/η χορηγός λοιπόν δίνει το προϊόν του με στόχο να κερδίσει δωρεάν διαφήμιση της εταιρίας και των προϊόντων του, κρίνοντας πως η αγορά του ίδιου χώρου και χρόνου διαφήμισης θα κόστιζε περισσότερο.
Το μπάσκετ
Τι μπορεί να προσφέρει μια ομάδα μπάσκετ σε έναν χορηγό; Ή τι μπορεί να περιμένει ένας χορηγός από μια ομάδα μπάσκετ; Γιατί συνήθως αναφερόμαστε σε έναν χορηγό και όχι περισσότερους;
Η αλήθεια είναι πως είναι φτωχή ελληνική αγορά, ως προς τη ζήτηση/κατανάλωση. Ακόμα και οι μεγάλες εταιρίες δεν μπορούν να έχουν μεγάλες προσδοκίες από τη διαφήμιση των προϊόντων τους. Και εδώ βρίσκεται το βασικό πρόβλημα. Οι εταιρίες δεν έχουν λόγο να διαφημιστούν γιατί η αγορά δεν πρόκειται στο άμεσο μέλλον να τους ανταποδώσει το έξοδο.
Ναι, αλλά γιατί άλλοι έχουν χορηγούς; Δεν ξέρω τι χορηγούς έχει ποιος και με ποιους όρους. Αλλά ας μην κάνουμε πως δεν ξέρουμε τι σημαίνει ξέπλυμα. Προφανώς μια εταιρία που είναι μπροστινή κάποιου μεγαλοκαρχαρία, πολύ άνετα θα έδινε πολλά λεφτάκια σε μια ομάδα, για να καθαρίσει τα λεφτά αυτά, και ίσως να εξασφαλίσει άλλη ανταπόδοση (π.χ Μώραλης στον Πειραιά μέσω Μαρινάκη)
Ο Άρης (ψάχνοντας χορηγό και όχι ελεήμονα)
α. Μπορούμε να φροντίσουμε το γήπεδο να εμπνέει διαφημιστικές εταιρίες; (να χρησιμοποιούνται όσο περισσότεροι χώροι γίνεται)
β. Μπορούμε να συντηρούμε συμπεριφορές που δικαιολογούν διαφημιστικό χρόνο; (οι εταιρίες να ξέρουν πως θα μπορούν να δίνουν εικόνα και ήχο από το γήπεδο χωρίς να ακούγεται διαρκώς βρισίδι)
γ. Μπορούμε να πείσουμε πως ο κόσμος του Άρη θα εκδηλώσει προτίμηση σε συγκεκριμένα προϊόντα; (να κάνουμε χορηγίες που να συνδυάζονται π.χ με κίνητρα για κατόχους διαρκείας, θεωρώντας πως όντως θα ψηθούν να ψωνίσουν)
Αντί επιλόγου
Τροφή για σκέψη, αλλά και για να μη νομίζουμε πως είναι εύκολο να βρεις χορηγούς/διαφημίσεις. Προσωπικά θα χαιρόμουν να υπήρχε διαφάνεια ως προς το ποιοι είναι οι διαφημιζόμενοι στο Παλέ και πόσα βγάζουμε για πόσο καιρό.
Υ.Γ: Συγγνώμη για την έκθεση. Κατά βάθος έκανα εγγραφή εδώ για να μπορώ να μοιράζομαι σκέψεις (σας διάβαζα ούτως ή άλλως 🙂 )
Το αν θα δωσει μια εταιρια χορηγια σε μια Αθλητικη Ανωνυμη Εταιρια ειναι συνδυασμός πολλων δεδομενων
Αν μιλαμε για την ταβερνα του Κωστη τοτε ειναι απλα γιατι ο Κωστης γουσταρει την Χ ομαδα και αποφασισε να της δωσει ενα ποσο ως βοηθεια.
Αν μιλαμε για μια μεγαλη και οργανωμενη εταιρια τοτε τα πραγματα γινονται καπως πιο συνθετα
Για να ερθουν χορηγιες σε μια ομαδα στην Ελλαδα 4 πραγματα χρειαζονται:
1.Καλες γνωριμιες αυτου που θα τις φερει (ιδιοκτητης,διαχειριστης,υπευθυνος μαρκετινγκ…)
2.Οικονομικο περιβαλλον
3.Brand name
4.Λογικες απαιτησεις
Δυστυχώς δεν έχουμε έναν παίκτη με αναγνωρισιμότητα πανελλαδικά…π.χ. Καλάθης, Σπανούλης..
Ως «μαγνήτης» θα μπορούσε να λειτουργήσει ο Γκάλης, αλλά απ’ ότι έχω καταλάβει οι πληγές του παρελθόντος δεν έχουν επουλωθεί.
Το Περιστέρι που έχει βίκος κόλα έχει τον σούπερ αναγνωρίσιμο σκορδιλη ο Πανιώνιος έχει τον διπλαρο ο κολοσσός h hotels έχει τον Γεωργαλη κ το Λαύριο έχει τον πασίγνωστο λουντζη. Πραγματικοί μαγνήτες για τις εταιρείες. Δεν υπάρχει λόγος να ψάχνουμε δικαιολογίες για την ανικανότητα των ανθρώπων της διοίκησης που κατά καιρούς είχαν αναλάβει το θέμα…
΄Ετσι είναι..΄Αλλωστε και τη σεζόν που είχαμε κορυφαία ονόματα(Κακιούζη,Ντικούδη,Χ”βρέττα)δεν έγινε χαμούλης από χορηγίες..
65χιλ.τσίμπησε το Περιστ. Για νεοφώτιστη μια χαρά..
Γεια σου φίλε,
έψαξα Βίκος (https://www.vikoswater.gr/pages/balance_sheets) και H Hotels, που αναφέρεις. Ο δεύτερος δεν έχει κάπου δημόσια τον ισολογισμό του (Χατζηλαζάρου α.ε.), αλλά μάλλον υπάρχει ειδική άδεια γι αυτό, γιατί παντού τον διαφημίζουν με τους ισολογισμούς του 16…
Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και με τον ισολογισμό του 16, θες να ψάξεις λίγο και να μου πεις πόσο φαντάζεσαι πως είναι το ποσό που δίνει η οποιαδήποτε από τις 2 εταιρίες στην οποιαδήποτε ομάδα; Κανονικά, στα βιβλία κάπου πρέπει να φαίνονται όλα (ακόμα και η ενίσχυση λόγω λατρείας στην ομάδα της καρδιάς μου, πρέπει να δηλωθεί κάπως λογιστικά/ή μήπως όχι;)
Δεν εννοώ πως δε θέλουμε 20 χιλιάρικα (αν κάποιος μας δίνει τόσα), αλλά ας σκεφτούμε λίγο τι νομίζουμε πως θα λυθεί με την όποια χορηγία.
Δεν ψάχνω δικαιολογίες. Βασικά δεν έχω λόγο να ψάχνω, κι ούτε η διοίκηση πρέπει να ψάχνει/βρίσκει. Όπως λένε κι οι “ξένοι” don’t say sorry, be sorry.
έχω αρκετούς ισολογισμούς από ομάδες Α1 , δεν καταλαβαίνω και πολλά ,αλλά όποιος ενδιαφερεται να τους δει , τους στέλνω και μας λέει μετά αν βρήκε κάτι.
Νομίζω θα είχε ενδιαφέρον κάτι τέτοιο. Αν θες, ψήνομαι να τους δω και να μας κάνω μια παρουσίαση. Διαφορετικά, έχω πραγματική περιέργεια να δω πώς παρουσιάζονται/δηλώνονται τα ποσά των χορηγιών
Όχι ξεκάθαρα, τουλάχιστον για εμένα που δεν ξέρω και όλες οι ομάδες τα δείχνουν διαφορετικά τα πράγματα.
Στείλε μου στην επικοινωνία στην αρχική σελίδα ένα email και θα σου τα στείλω
Για να μη πλατιάζουμε σε λόγια κ αναλυσεις η απάντηση στο ερώτημα γιατί δεν έχουμε είναι απλούστατη. Ανικανότητα έως ανυπαρξία μάρκετινγκ, κακός υπολογισμός το τι σημαίνει το brand name της ομάδας κ πολλές φορές μεγαλοιδεαισμος που δημιουργεί περισσότερες προσδοκίες από την πραγματικότητα. Με λίγα λόγια ακόμη κ σε αυτό το σφιχτό όντως οικονομικό περιβάλλον απλά δε ξέρουμε να πουλάμε τον εαυτό μας…
Εύγε!Ωραιοτατος!Για να συνειδητοποιούμε τι σημαίνει επένδυση και όχι ελεημοσύνη ή απλή μούρλα τύπου Γιαννακόπουλου και να θέτουμε τα σωστά όρια στις συζητήσεις μας!
Το έχουμε τερματίσει. Γιατί όλα τα αυτονόητα σε άλλες ομάδες τα κάνουμε τόσο δύσκολα στη δική μας δεν το καταλαβαίνω.
Δηλαδή που καταλήγουμε; ότι οι χορηγίες είναι δύσκολες και είναι λογικό που δεν έχουμε; Πως θα φέρεις χορηγίες με αμούστακα παιδιά στο τμήμα μαρκετινγκ;
Γενικά μπορεί να είναι δύσκολο αλλά είναι κάτι που γίνεται. Δουλειά θέλει. Δεν γίνεται να φτάνουμε να ασχολούμαστε εμείς με τέτοια θέματα.
Δύσκολο να βρεθεί επενδυτής,δύσκολο να βρεθεί χορηγός,δύσκολο να αρθεί το μπαν. Η ζωή είναι δύσκολη τι να κάνουμε.
Αυτό με τις εκπτώσεις το είχαμε κάνει στην μπάλα μια εποχή επί Λέσχης νομίζω. Δε ξέρω πόσο περισσότερο πούλησαν. Θα ήταν ενδιαφέρον αν είχαμε feedback.
Καλά τα λέμε εδώ, αλλά αν αυτός (αυτοί) που διοικούν δεν αποφασίσουν ότι πρέπει επιτέλους να αλλάξει κάτι (θες τρόπος προσέγγισης, θες οικονομικοί όροι, θες άτομα, δε ξέρω) χαίρι δεν θα δούμε στις χορηγίες.
Πολύ ωραίο άρθρο. Μια σκεψη: όλες οι εταιρείες που μας ζαλίζουν τηλεφωνικά (ενέργεια, τηλέφωνο, ίντερνετ, αέριο) είναι υποψήφιοι χορηγοί. Έχουν ανάγκη διαφήμισης σε συνδυασμό με αυτό που λες για έκπτωση σε διάρκειας.
Τους συμφέρει περισσότερο να ψάχνουν πελάτες μέσω τηλεφωνικού κέντρου. Πληρώνουν υπαλλήλους είτε με ποσοστά είτε με χαμηλούς μισθούς για να τσιμπάνε πελάτες από μια πολλή μεγάλη δεξαμενή ανθρώπων. Αντίθετα το να δώσεις κάποια χιλιάρικα σε μια ομάδα που απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό είναι μεγάλο ρίσκο κ πιο ακριβό. Εκεί είναι στη μαγκια του τμήματος μάρκετινγκ κάθε ομάδας να πείσει την εταιρεία να διαφημιστεί.
Συνεχίζω να μη καταλαβαίνω γιατί το αναλύουμε τόσο ενώ προφανώς είμαστε ψιλοάσχετοι όλοι επί του θέματος. Παρολαυτά είμαστε καλοί στο να μιζεριάζομε και να τα θεωρούμε όλα δύσκολα και ακατόρθωτα. Πάντως όλοι ξέρουμε ότι ο τηλεοπτικός χρόνος είναι πανάκριβος για διαφήμιση. Οπότε να υπάρχει μια εταιρία σε μια φανέλα και να τη δείχνει συνέχεια η τηλεόραση δεν το λες και κάτι λίγο η φθηνό.
Εμείς εδώ μέσα λέμε ο καθένας την άποψη του για το θέμα όμως στο τέλος της ημέρας αυτός που κρίνεται είναι αυτός που έχει αναλάβει το μάρκετινγκ. Κ κρίνεται από το αποτέλεσμα…
Πιθανότατα Betatzi. Αλλά απαιτείται οργάνωση από πλευράς τμήματος μάρκετινγκ, λογιστικού τμήματος, και διασφάλιση πως η διαφήμιση θα έχει προοπτική απόδοσης. Δεν είναι τυχαίο πως σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ οι χορηγοί είναι μετρημένοι και συνήθως χορηγούν περισσότερες της μίας ομάδες.
Παρεμπιπτόντως, δε σκόπευα να μιζεριάσω με το κείμενο :).
Κοροϊδευόμαστε μου φαίνεται. Τι πάει να πει δεν μπορείς να βρεις χορηγό; Στο πανεπιστήμιο όταν ήμουν βγάζαμε κάθε χρονιά περιοδικό. Ξέραμε ότι Σεπτέμβριο μήνα φροντιστήρια, σχολές πληροφορικής, ταβέρνες και καφέ είναι διατιθεμένες να σου δώσουν ένα ποσό ώστε να διαφημιστούν στο περιοδικό. Πόσο δύσκολο είναι να βρει κανείς κάποιες εταιρείες που να ενδιαφερθούν να διαφημιστούν στον Άρη; Πήγαινε στο εμπορικό επιμελητήριο, πάρε μια λίστα με τις επιχειρήσεις με έδρα την Θεσσαλονίκη και βάλε κάποια άτομα να τρέξουν. Τόσα για φανέλα, τόσα για παρκέ, τόσα για διαφημιστική πινακίδα (οι τιμές πάνε με εύρος από τόσο έως τόσο.) Δεν σου έκατσε η Θεσσαλονίκη δες τι υπάρχει στην αγορά από αναπτυσσόμενες εταιρείες που θα ήθελαν να διαφημιστούν στην Ελλάδα. Μια απλή αναζήτηση έκανα στο ίντερνετ και βρήκα 30 αναπτυσσόμενες εταιρείες. Κάποιες από αυτές σίγουρα θα ήθελαν να διαφημιστούν. Η πρώτη που μου έκανε κλικ είναι η εταιρεία ηλεκτρισμού ΉΡΩΝ. Έχει το Λαύριο MEGABOLT και δεν μπορεί ο Άρης να έχει ΉΡΩΝ ή Sunlight ή MLS ή δεν ξέρω κι εγώ τι; Δεν χρειάζεται να ζητήσεις κανένα εκατομμύριο. 70-100.000 την φανέλα, 20- 30.000 το παρκέ και 15-20.000 τις διαφημιστικές πινακίδες. Νομίζω ότι 200-250.000 μπορείς να τις μαζέψεις αλλά θέλει προεργασία και τρέξιμο εκ των προτέρων. Όχι αφού έχει αρχίσει το πρωτάθλημα και έχεις κάνει τις μισές μεταγραφές σου.