Οι “εσείς” και οι “εμείς” δεν είναι οι “αντιπριφτικοί” και οι “πριφτικοί”, οι “σωστοί” και οι “λάθος”, οι “φίλαθλοι” και οι “οπαδοί”. Οι “εσείς” και οι “εμείς” είναι οι “μίρλες” και οι “νηφάλιοι“. Οι “μίρλες” βρίσκουν πάντα κάτι, για να μιζεριάσουν (ακόμα και πριν από τους αγώνες ή μετά τις νίκες), και συχνά γίνονται γραφικοί. Οι “νηφάλιοι” δίνουν αμέριστα πίστωση χρόνου και, επειδή πολλές φορές βαφτίζουν τις αιτιολογίες δικαιολογίες, συχνά μοιάζουν αναίσθητοι.
Οι πρώτοι ζουν σε ένα παρελθόν 30 χρόνια πριν, αγκαλιά με τις κασέτες του Γκάλη. Ονειρεύονται την επαναφορά στα μεγαλεία όχι αύριο, ούτε τώρα, αλλά χθες. Αδιαμφισβήτητα, αγαπάνε την ομάδα και είναι σίγουροι πως η δικιά τους κριτική είναι η καλοπροαίρετη. Η λέξη «υπομονή» τούς ακούγεται ταυτόσημη με την «υποχώρηση». Παίρνουν ικανοποίηση κάθε φορά που τους δίνεται η ευκαιρία (πράγμα περισσότερο συνηθισμένο φέτος απ’ ό,τι πέρυσι) να ανακοινώσουν με ύφος : «τα ‘λεγα εγώ». Συνηθίζουν να ανοίγουν τα σχόλιά τους με υφέρπον σύνδρομο άρνησης: «εγώ δεν θέλω το κακό της ομάδας, αλλά…» (ελάχιστα διαφέρει από το: «εγώ δεν είμαι ρατσιστής, αλλά…»)
Οι δεύτεροι ζουν στο παρόν, το άβολο, το μέτριο, αλλά το ρεαλιστικό. Χάρηκαν στο άκουσμα των πρώτων δηλώσεων του ιδιοκτήτη «βήμα-βήμα θα χτίσουμε, χωρίς νέοπλουτισμούς», γιατί έμαθαν -επιτέλους- να είναι καχύποπτοι απέναντι σε αρειανοσύνες και μεγάλα πορτοφόλια στα λόγια. Την αγάπη τους την δείχνουν πληρώνοντας ασμένως διαρκείας σταθερά (και με μεγαλύτερη ένταση στα κατάπτυστα χρόνια του αποκλεισμού μεταγραφών) ή πανηγυρίζοντας την απόφαση για το άρθρο 99 πιο πολύ από τον τελευταίο τίτλο και ξέρουν πως το ουσιαστικό διακύβευμα είναι η αποπληρωμή των χρεών.
Ευτυχώς, οι πρώτοι είναι μειοψηφία. Απλώς, δίνουν την αίσθηση πως είναι περισσότεροι, επειδή κάνουν περισσότερο θόρυβο στα μέσα και -προφανώς- επειδή έχουν περισσότερο «ελεύθερο» χρόνο γι’ αυτό.
Ευτυχώς, οι δεύτεροι εντοπίζονται στην πλειοψηφία και στις υπεύθυνες θέσεις της ομάδας μας.
Κανένας διχασμός ανάμεσα στην ισχυρή, σιωπηρή και συντριπτική πλειοψηφία και την αιθεροβάμουσα, θορυβήσασα και ανερμάτιστη μειοψηφία. Μόνο πλασματικά αγεφύρωτες διαφορές στο τρόπο με τον οποίο θα έρθει ο κοινός στόχος: η εδραίωση του ΆΡΗ στην αφρόκρεμα του Ευρωπαϊκού μπάσκετ και πάλι.
Κάποτε κι εγώ «μίρλιαζα». Τώρα ζω καλύτερα. Το συνιστώ.
Υ.Γ. Ο ίδιος διαχωρισμός υπάρχει σε όλες τις ομάδες. Ο καθένας μας έχει την επιλογή να ακολουθήσει την υποομάδα που του ταιριάζει.
Υ.Γ.2 Προφανώς, κάποιες στιγμές θολώνει το μυαλό μας και μεταπηδούμε στους «μίρλες».
Προφανώς, κάποιες στιγμές αναλάμπει το μυαλό τους και σκέφτονται όπως οι «νηφάλιοι». Γρήγορα ο καθένας επιστρέφει στην θέση του.
Υ.Γ.3 Θα ‘θελα στο σημείο αυτό να βάλω ένα poll: ” Eσυ σε ποια υποομάδα ανήκεις συνήθως; (Ας απαντήσουμε ειλικρινά και περήφανα)” “Μίρλες” VS “Νηφάλιοι”
πολυ καλο το αρθρο αλλα διαφωνω με το υστερογραφο 3.. δεν εχει σημασια τι θα δειξει το μονο που θα κανει ειναι αλλη μια αντιπαραθεση
πιστευω οτι αυτοι που κανουν κρητικη φετος δεν μπορεις να τους πεις κατι.αλλωστε ολοι κανουμε. η ομαδα συμφωνα με τις προδοκιες του καλοκαιριου (αν και εισαι μεσα στους στοχους) δεν ειναι αυτο που θελουμε.. ειμαστε η του υψους η του βαθους… βεβαια καπου χανουν το δικιο τους βαλωντας κατα παντων ειδικα απο μια κακη ηττα.. και πιστευω οτι δεν σκεφτονται και τον αντικειμενικο στοχο που ειναι τα χρεη.
φετος ο πριφτης δεχεται τα βελη ο πριφτης (γιατι τα προηγουμενα 2 χρονια τι να του πεις – απο τα σκατα εβαψε αυγα) λογω των ξενων που φετος καλως η κακως δεν μας βγηκαν πλην του καμινγκς. οι αποψεις καποιων δεν θα αλλαξουν οποτε καλο θα ειναι το μυνημα που στελνεις ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΙΧΑΣΜΟΣ ειναι αυτο που κραταω και στο τελος θα κανουμε ταμειο
Αγαπητέ φιλόλογε,διαβάζοντας τον τίτλο του άρθρου σου περίμενα μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση του θέματος..Δηλ.φαντάστηκα ότι θα παραθέτεις τα συν & τα πλην των 2 πλευρών..Αντιθέτως παρατήρησα ότι στοχοποιείς μια μερίδα κόσμου,ενώ κανακεύεις και βγάζεις λάδι την έτερη..Χαρακτηρίζεις τους πρώτους αιθεροβάμονες,χαιρέκακους & γράφεις ότι έχουν μείνει 30 χρόνια πίσω…Μάλιστα εμμέσως αποκαλέις και τεμπέληδες που επειδή δεν έχουν τι να κάνουν εκτοξεύουν βέλη..Αντιθέτως στην άλλη όχθη βασιλεύει η σύνεση,η λογική,η άδολη αγάπη για την ομάδα,η πίστη,η στηριξη με την αγορά εισιτηρίων διαρκείας..Με λίγα λόγια τα μιάσματα & τα αγγελάκια..Ε,δεν είναι έτσι..Έτσι ρίχνεις νερό στον μύλο της αντιπαράθεσης..
Ελπίζω οι διευκρινίσεις που έδωσα να βοήθησαν. Αν όχι, ευχαρίστως να σου απαντήσω σε κάτι συγκεκριμένα.
Α! Προφανώς και δεν θεωρώ χαιρέκακο κάποιον που ανακοινώνει: “τα’λεγα εγώ”. Εννοείται πως δεν χαίρεται, όταν χάνουμε ένα ματς ή έναν στόχο. Απλώς, βρίσκει μια κάποια ικανοποίηση σε αυτήν την απόδειξη πως είχε δίκιο εξαρχής και πως κάναμε λάθος που δεν τον ακούσαμε.
Όχι; Η ανακοίνωση “τα’λεγα εγώ” δηλώνει αλληλεγγύη;
Τί δηλώνει, εν πάση περιπτώσει, για σένα, όταν την ακούς;
Κακο αρθρο φιλε αμμονα γιατι το: (ελαχιστα διαφερει απο το:”εγω δεν ειμαι ρατσιστης,αλλα..”)ειναι ακριβως το ιδιο με αυτο που μολις εκανες…
Συμφωνούμε. Βρισκόμουν σε άρνηση.
Συμφωνώ απολύτως με τη φράση “το ουσιαστικό διακύβευμα είναι η αποπληρωμή των χρεών”.
Φίλε ammonas το poll που προτείνεις θα έκανε ηγέτες όπως ο Κιμ Γιόγκ Ουν ,Φ.Κάστρο, Στάλιν ,Γ.Παπαδόπουλο να σ αναζητήσουν για τα μεροληπτικότερα και σιγουρότερα αποτελέσματα. Πιστεύεις πραγματικά πως κάποιος θα έλεγε πως είναι μίρλας και όχι νηφάλιος ,κυρίως μετα από το θάψιμο των πρώτων και την αγιογραφία των δευτερων? Πιστεύεις πως δεν υπάρχουν ενδιάμεσες κατηγορίες (π.χ. νηφάλιοι καταπιεσμένοι ? νηφάλιοι ζωχαδιασμένοι? αντικειμενικοί μίρλες? νεμι μίρλες ? μιρλονηφάλιοι?). Που μπορεί η ανάλυση σου να συσπειρώσει? Μήπως μπορεί μόνο να διχάσει ? Εγώ πάντως επειδη συνήθως είμαι νηφάλιος αλλά όταν μου γυρίσουν τα μυαλά γίνομαι πολύ μίρλας ,νιώθω πως δεν έχω θέση στο poll !!! Υ.Γ.”κάνουν περισσότερο θόρυβο στα μέσα και -προφανώς- επειδή έχουν περισσότερο «ελεύθερο» χρόνο γι’ αυτό”. Σου εύχομαι να μην βιώσεις ποτέ την ανεργία που σίγουρα βιώνουν αρκετά παιδιά από την παρέα μας ,χωρίς να το θέλουν . ΤΡΑΓΙΚΟ .
Μπραβο Sam πιστευω οτι αυτη ειναι η σωστη απαντηση σ ενα αρθρο υπουλο που με πολυ επιείκεια θα το χαρακτηριζα τραγικο.
Ασχετος με τις γνωμη που εχει ο καθενας ολοι αφιερωνουμε λιγο απο τον χρονο μας σ αυτο το site για να ανταλλαξουμε αποψεις για την ομαδα μας, αρα αυτο το αστρομπελεκι που εγραψε το παραπανω κειμενο προσβαλει εναν-εναν και ολους εδω μεσα.
Αρθρο που θελει να διχασει αλλα πολυ πιθανον ο φιλολογος, οπως τον ανεφερε παραπανω και ο Jim, ειχε στην διαθεση του απλετο χρονο για να γραψει μια τετοια (κατα την ταπεινη μου γνωμη) αηδια.
Μάλιστα θα έχει τόσο δουλειά που δεν πρόλαβε να το αποσύρει ,να απαντήσει ή να ζητήσει μια αντρίκια συγνώμη ,να του βγάλουμε και το καπέλο…
Ενταξει γι’αυτο του δινω καποιον χρονο γιατι μπορει οντως ο ανθρωπος να μην μπορεσε να μπει καν στο site για διαφορους λογους.Επιεικεια σε ολα τα παιδια!Εξαλου αν νομιζω καλα ειναι η πρωτη φορα που προκαλει ο φιλος.
Όντως είναι φιλόλογος & επειδή σχολιάζει αρκετά χρόνια έδω,ξέρω ότι συνήθως γράφει μεταμεσονύχτιες ώρες(1-4π.μ.).Συνεπώς είναι λογικό ότι δεν έχει κάνει επανατοποθέτηση.
Αν πραγματικα ειναι φιλολογος κ οχι με σαρκασμο τοτε ειναι δις το κακο…
Όχι,κανένας σαρκασμός.Είχε δηλώσει κατά το παρελθόν την επαγγελματική ιδιότητα του.Αν δεν ισχύει,θα με διαψεύσει.
Έχεις δίκιο και εκπληκτικό μνημονικό!
Σωστό ,άλλωστε δεν λεω κάτι κακό ,ευχή του δίνω ,να έχει πολύ δουλειά .
Έτσι ακριβώς το εξέλαβα κι εγώ 🙂
Δεν είχα καμία πρόθεση να προσβάλλω ούτε έναν. Πόσω μάλλον, “όλους εδώ μέσα”.
Το θέμα δεν είναι αν τους θάβω εγώ, ο ανάξιος (που δεν τους θάβω), αλλά αν ειλικρινά και περήφανα αναγνωρίζουν πως συνήθως λειτουργούν, όπως παρατήρησα. Προφανώς, όλοι μας καταπιεζόμαστε, ζωχαδιάζουμε κτλ. Το θέμα είναι πώς αντιδρούμε συνήθως, μονίμως. Η δική σου θέση ξεκάθαρα είναι με τους νηφάλιους.
Αν κάποιος, από την άλλη, δεν αισθάνεται ειλικρινής και περήφανος, όταν γκρινιάζει, καλό θα ήταν να το αποφεύγει. Όχι;
Στα σχετικά με την ανεργία, νομίζω στο ξεκαθάρισα.
Είσαι άδικος και πολύ εριστικός.
Σόρυ αλλά αυτό δεν είναι άρθρο για τόπικ σε τέτοιο σάιτ.
Κρίμα.
Αν και εγώ έχω αντιπαρατεθεί πολλές φορές με τους Μηδενιστές και τους Γρινιαριδες δεν θεωρώ ότι το άρθρο είναι δικαιο για αυτους , για διάφορους λόγους .
δεν έχει εσείς κ εμείς. όλοι οι αρειανοί γκρινιάρηδες είμαστε, ανυπόμονοι και ενθουσιώδεις κ πάντα πτωχοί κ μόνοι καουμπόιδες.
Αναλογα τα συνολα χωρισανε τους ανθρωπους με συνορα.Μου αρεσει να διαφωνω με τον καθεναν ξεχωριστα εδω αλλα επι της ουσιας ειμαστε ολοι στην ιδια μερια.Το οτι αλλαζει η οπτικη που ο καθενας βλεπει την ομαδα ειναι το ενδιαφερον της υποθεσης.Αρκει να μην ειμαστε αρνητικοι για τα παντα και το μεταφερουμε.Ετσι πιστευω.
Πολύ κακό άρθρο κατά τη γνώμη μου! Από μόνος σου διαχωρίζεις σε στρατόπεδα τους φιλάθλους του ΑΡΗ παίρνοντας σαφή θέση υπέρ της μιας πλευράς! Ή άλλαξε τον τίτλο που φαίνεται ενωτικός ή το κείμενο που στην ολότητά του είναι άκρως διχαστικό! Όποια άποψη έχει κάποιος για την ομάδα ή τα άτομα που την απαρτίζουν (προπονητές, διοίκηση, παίχτες) αν επιχειρηματολογεί ΄πρέπει να είναι σεβαστή! Και φυσικά όλοι ανεξαιρέτως στον ΑΡΗ πρέπει να υπόκεινται σε κριτική είτε θετική είτε αρνητική, αρκεί να στηρίζεται σε επιχειρήματα! Φυσικά δικαίωμα του καθένα είναι να έχει την άποψή του για τον ΑΡΗ και να θέλει το καλύτερο για την ομάδα! Για μένα δεν υπάρχει ρεαλισμός, υπάρχουν όνειρα και στόχοι! Και όταν έχεις όνειρα και στόχους, κάθε φορά και πιο υψηλούς μπορείς να φτάσεις σε επιτυχίες! Αλλιώς θα είσαι στάσιμος και μίζερος για πάντα! Βέβαια επιβάλλεται να είναι σεβαστή και κάθε διαφορετική άποψη από αυτή που εξέφρασα στο τέλος γιατί όλοι έστω και αν έχουν διαφορετική οπτική στα του ΑΡΗ θέλουν ΄το καλύτερο για την ομάδα τους (ετσι πρέπει να είναι και έτσι θέλω να πιστεύω)! Και για μένα είναι τέτοιο το DNA ειδικά του μπασκετικού ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΑΡΗ (όλη η ιστορία του πρόσφατη και μη αυτό δείχνει), που πρέπει να κυνηγάει κάθε φορά και πιο υψηλούς στόχους, ειδικά τώρα που υπάρχει διοικητική σταθερότητα!
Δεν βλέπω πού διαφωνούμε στην ουσία. Καθένας υπόκειται σε κριτική.
Δεν ήρθε η ώρα και για την κριτική-αυτοκριτική απέναντι στους φιλάθλους;
Διαχωρισμός υπάρχει παντού και πάντα. Υπάρχεις εσύ και όσοι συμφωνούν με εσένα συνήθως και όλοι οι υπόλοιποι. Πουθενά δεν είπα πως είναι αντίπαλα αυτά τα “στατόπεδα”. Όλοι τις ίδιες προθέσεις έχουν.
Ammona διαβάζοντας τον τίτλο σκέφτηκα “α ωραία, ένας συναρειανός θα επιχειρηματολογίσει πάνω στο αυτονόητο. Ότι όλοι θέλουμε το καλό της ομάδας κ ότι δεν υπάρχει… Αρειανόμετρο που να δείχνει ποιος είναι περισσότερο Αρειανός κ ποιος λιγότερο”. Μετά διάβασα τα κείμενο. Κρίμα. Ελπίζω να είναι απλά μια κακή σου στιγμή…
Ελπίζω η διευκρινίσεις μου να ξεκαθάρησαν πως δεν αξιολόγησα την κάθε συμπεριφορά ως σωστή ή λάθος, ή πως οι μεν είναι περισσότερο Αρειανοί από τους δε. Αλλιώς δείχνουν, απλά, την αγάπη τους. Αλλιώς πιστεύουν πως θα έρθει η επιτυχία.
Καλημέρα. Το κείμενο το έγραψα ως απάντηση σε σχόλιο του Kostaris στο “‘Άρης – Strasbourg”. Επειδή ήταν ολίγον τι μακροσκελές, αποφάσισα να το κάνω άρθρο.
Όντως, είμαι φιλόλογος το οποίο σημαίνει πως, ό,τι θέλω να πω, μπορώ να το πω, όπως ακριβώς το εννοώ. Αν ήθελα να προσβάλλω κάποιον, θα το έκανα με βαρείς χαρακτηρισμούς. Από την στιγμή που δεν υπάρχουν βαρείς χαρακτηρισμοί, αποδεικνύεται πως δεν έχω σκοπό να προσβάλλω κανέναν. Αν, όμως, κάποιος αισθάνεται προσβεβλημένος, παρακαλώ να δεχθεί την συγγνώμη μου, ειλικρινά και περήφανα.
Βεβαίως, μου φαίνεται πως δύσκολα μπορεί να προσέβαλα κάποιον, ο οποίος, παρόλο που δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα και κάνει απραγματοποίητα σχέδια
(https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%B1%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%AC%CE%BC%CF%89%CE%BD ),
νομίζει πως δεν είναι “αιθεροβάμων”.
Επίσης, εντελώς αναίτια προσεβλήθη αυτός, ο οποίος είναι σίγουρος πως μιλάει ουσιαστικά και δεν προκαλεί ταραχή, ανησυχία, φόβο σε κάποιον, ή κάνει τους υπόλοιπους να χάνουν την ηρεμία τους
(άρα δεν είναι απλά “θορυβώσας”, https://www.lexigram.gr/lex/enni/%CE%B8%CE%BF%CF%81%CF%85%CE%B2%CF%8E#Hist1)
ή αυτός, ο οποίος δεν είναι ασταθής και ευμετάβολος
(https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%22%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82+-%CE%B7+-%CE%BF%22&dq= ,προφανώς μιλούσα μεταφορικά και δεν αναφερόμουν κυριολεκτικά σε σαβούρες πλοία).
Δείχνω, άραγε, ασέβεια υποστηρίζοντας πως κάποιος γίνεται συχνά “γραφικός”, όταν δεν ξέρει ότι έχει ξεπεράσει κάποιο όριο και επί μήνες γράφει για αποπομπή Τσούπκοβιτς, ή να πάρουμε έναν ψηλό-βράχο στο 5, ή ότι θεωρεί πως ο Πρίφτης είναι “λίγος”;
(https://www.slang.gr/lemma/3497-grafikos )
Ένας τέτοιος άνθρωπος, προφανώς, χαρακτηρίζεται από υφέρπον σύνδρομο άρνησης. Από το ίδιο σύνδρομο πάσχουν και οι ρατσιστές. Δηλαδή, ούτε οι “μίρλες” εκλαμβάνουν τον εαυτό τους ως “μίρλες”, ούτε οι ρατσιστές ως ρατσιστές. Αυτό, προφανώς, δεν σημαίνει πως “μίρλας”=ρατσιστής. Όπως και εγώ αυτήν την στιγμή διακατέχομαι από το ίδιο σύνδρομο, αφού δεν εκλαμβάνω τον εαυτό μου ως ασεβή, παρόλο που είμαι (όπως με κατηγορούν οι περισσότεροι στα σχόλια)…
Σε κανένα σημείο δεν υποστήριξα πως οι μεν έχουν δίκιο και οι δε άδικο, πως υπάρχει, δηλαδή, σωστή και λάθος συμπεριφορά. Πουθενά. Ανέφερα μόνο τις διαφορές και τις ομοιότητές τους. Και οι δύο αγαπούν την ομάδα, απλά το δείχνουν με διαφορετικό τρόπο. Οι μεν ασκώντας καλοπροαίρετη κριτική στα μέσα και οι δε με σιωπηλές πράξεις υπομονής. Και οι δυο θέλουν την εδραίωση του ΆΡΗ στην αφρόκρεμα του Ευρωπαϊκού μπάσκετ και πάλι, απλά με διαφορετικό τρόπο. Οι μεν άμεσα και με εκτόξευση (δεν είναι τυπική τους φράση το: “σε ανεβάζει επίπεδο”;) και οι δε σταθερά και σταδιακά (εξού και το δημοφιλές σε εμάς: “βήμα-βήμα”). Γι’ αυτό λέω πως οι διαφορές είναι πλασματικά αγεφύρωτες και όχι ουσιαστικά αγεφύρωτες.
Η εκτίμησή μου είναι πως η ουσιαστική διαφορά κρύβεται στον αριθμό των μεν και των δε. Αν γινόταν το poll, ίσως να βγάζαμε κάποιο “ασφαλές” συμπέρασμα και να μην μέναμε σε εκτιμήσεις αυτόκλητων αναλυτών (σαν και του λόγου μου). Στο κάτω-κάτω της γραφής, η ερώτησή μου είναι σαφέστατη: Εσύ σε ποια υποομάδα ανήκεις συνήθως; (Ας απαντήσουμε ειλικρινά και περήφανα)
Αν αισθάνεσαι πως μιλάς με νηφαλιότητα και δείχνεις υπομονή συνήθως, η απάντηση είναι εύκολη. Αν γύρω σου δεν βλέπεις κάποιον να γκρινιάζει συνήθως, πιθανόν να είσαι εσύ αυτός. Η μόνιμη συμπεριφορά χαρακτηρίζει κάποιον και όχι η σποραδική.
Η μόνιμη δική μου συμπεριφορά (μιας και είμαι από τα παλαιότερα μέλη και υπάρχει επαρκές δείγμα για ασφαλή συμπεράσματα) είναι πως δεν προκαλώ, δεν έχω καμία πρόθεση να προσβάλλω, δεν χαρακτηρίζω με βαρείς χαρακτηρισμούς και βλέπω ΝΒΑ τα περισσότερα βράδια, εξού και τα σχόλιά μου είναι μεταμεσονύκτια. Σε καμία περίπτωση τα στοιχεία αυτά δε με κάνουν ανώτερο από οποιονδήποτε. Μάλλον, το αντίθετο.
Κανένας διχασμός! Εσύ που γκρινιάζεις, ηρέμησε. Δεν έχεις πάντα δίκιο. Εσύ που νηφάλια υπομένεις (στον εαυτό μου πάει αυτό), ξύπνα. Δεν έχεις πάντα δίκιο.
Υ.Γ. Η αναφορά μου στον “ελεύθερο” χρόνο, Sam Vincent, δεν είχε καμία σχέση με τους ανέργους. Δεν μπορώ να κατανοήσω πως έκανες την σύνδεση, ακριβώς επειδή κι εγώ είμαι χρόνια άνεργος. Απλά, οι καθηγητές στο Λύκειο αναφέρουν πως ως ελεύθερος χρόνος νοείται εν συντομία ο ποιοτικός χρόνος. Ποιά ποιότητα υπάρχει στον χρόνο που περνάμε μιζεριάζοντας ή μιρλιάζοντας; Προφανώς, αυτός ο χρόνος είναι “ελεύθερος” και όχι ελεύθερος. Πάντως, σε ευχαριστώ για την ευχή.
Υ.Γ.2 Είναι κακό να γκρινιάζεις συνήθως; Καθόλου. Είναι εκνευριστικό, όμως; Πολλές φορές. Είναι κακό να είσαι ψύχραιμος; Καθόλου. Είναι εκνευριστικό, όμως; Πολλές φορές. Και αυτό ισχύει παντού και πάντα στη ζωή μας.
Υ.Γ.3 Night Audit, αν με οποιονδήποτε τρόπο καταχράστηκα το προνόμιό μου να εκφράζω την γνώμη μου χωρίς να προσβάλλω συνειδήσεις και χωρίς ρητορική μίσους, παρακαλώ ταπεινά να δεχθείς την πιο ειλικρινή μου απολογία. Αποφάσισα να αποσυρθώ για λίγο από τον σχολιασμό προς ένδειξη μετάνοιας και συμμόρφωσης. Καλή δύναμη. Ραντεβού αύριο στο Παλέ.
Oταν θα το διαβασεις λογικα θα ειναι βραδυ οποτε θα ξεκινησω με καλησπερα!Φιλε ammona επειδη δεν νομιζω πως το μεγαλυτερο κοινο εδω μεσα εχει πανεπιστημιακη εκπαιδευση μεγεθους καθηγητη και δεν το γραφω αυτο κρινοντας απο τα γραπτα του καθενως αλλα απο στατιστικης ματιας ειναι λιγακι απιθανο,η ερμηνεια του αρθρου που εδωσες με το παραπανω σχολιο σου για μενα τουλαχιστον που τελειωσα ενα λυκειο κ οχι με αριστα το λαμβανω ως σταχτη στα ματια.Μου κανει σαν απολογια καθηγητη σε ΕΔΕ μετα απο παραπονα καποιον για απαραδεκτη συμπεριφορα.Οσο για το οτι δεν ειπες οτι οι μεν εχουν δικιο και δε αδικο,στο σημειο του αρθρου που γραφεις: “ευτυχως οι πρωτοι ειναι μειοψηφια και ευτυχως οι δευτεροι πλειοψηφια,ουσιαστικα ξεχωριζεις το κακο με το καλο και το σωστο με το λαθος.Ετσι τουλαχιστον το βλεπει ο κοινος νους.Για μενα θα μπορουσες να αποφυγεις ολες τις παραπομπες των ερμηνειων της ελληνικης γλωσσας και να κρατουσες την ταπεινη συγνωμη σου σε οσους αθελα σου προσεβαλες οπως και εκανες και σε συνχαιρω γι’αυτο και πιστευω θα ηταν αρκετο.Οπως προειπα σε παραπανω σχολιο μου,δεν θυμαμαι να εχεις δωσει αλλο “δικαιωμα κακου παιδιου” και θεωρω πως ηταν μια ατυχη σου στιγμη,Να εισαι καλα!
“Ευτυχώς”= Δεν ευτύχημα πως στο γήπεδο συνήθως δεν έχουμε γκρίνιες από την πλειοψηφία, αλλά από την μειοψηφία; Δεν είναι ευτύχημα πως οι περισσότεροι Αρειανοί και όσοι βρίσκονται στις υπεύθυνες θέσεις της ομάδας είναι υπομονετικοί και νηφάλιοι;
Επειδή τυχαίνει να είμαι και εγώ φιλόλογος (συνάδελφοι είμαστε) ήθελα να σου πω ότι καλώς εκφράζεις τη γνώμη σου, αλλά με το κείμενό σου πιστεύω ότι χανεις το δίκιο σου χρησιμοποιώντας χαρακτηρισμούς τύπου “μίρλες” και “νηφάλιοι”. Με αυτό τον τρόπο, έστω και αν δεν το λες ξεκάθαρα, χωρίζεις σε 2 στρατόπεδα τους αρειανούς, χαρακτηρίζοντάς τους μάλιστα! Τη γνώμη του ο καθένας έχει δικαίωμα να την εκφράζει αλλά χωρίς να χρησιμοποιεί χαρακτηρισμούς ειδικά όταν διαφωνεί με κάποιον. Πολλές φορές κάτι μπορεί να μην το εκφράζεις ξεκάθαρα αλλά μέσω νοημάτων και συμφραζομένων να αναδεικνύεται αυτό που θέλεις να πεις ακόμα καλύτερα! Και δυστυχώς παίρνεις το μέρος της μιας πλευράς με τα συμφραζόμενά σου και διαχωρίζεις σε δύο ομάδες με λέξεις-χαρακτηρισμούς τους αρειανούς! Και επίσης ως φιλόλογος που είσαι θα έπρεπε να ξέρεις ότι τίτλος και κείμενο θα έπρεπε να συμπίπτουν! Και στο άρθρο σου ο τίτλος με τα γραφόμενά σου ΄΄ερχονται σε πλήρη αντίθεση! Αυτά, στα λέω πολύ φιλικά και ΄θέλω να πιστεύω ότι αυτό το άρθρο ήταν μια άτυχη στιγμή! Αν ήθελες να πεις κάτι άλλο, σε συμβουλέυω εντελώς φιλικά (το εννοώ) να προσπαθησεις να γράψεις ένα πιο ακριβές κείμενο σε αυτά που θες να πεις και φυσικά ο τίτλος του αρθρου να συμβαδίζει με τα γραφόμενά σου!
Καμία αστοχία ανάμεσα σε τίτλο και περιεχόμενο. “Είσαστε κι εμείς, είμαστε κι εσείς…Αρειανοί” (με τα ίσια και τα στραβά μας). Διαφορετικοί; Ναι. Ίδια συμπεριφορά; ‘Οχι. Αντίπαλοι; Ποτέ. Γι’ αυτό και δεν ανέφερα πουθενά “στρατόπεδα”. Ήμαρτον.
1.Λες: “Από την στιγμή που δεν υπάρχουν βαρείς χαρακτηρισμοί, αποδεικνύεται πως δεν έχω σκοπό να προσβάλλω κανέναν.” Πέρα για πέρα λάθος φίλε…Μπορώ ,χωρίς κανέναν χαρακτηρισμό (βαρύ ή ελαφρύ) να κάνω κάποιον να μην ξέρει από που να φύγει… 2. Ξαναδιάβασε τι έγραψες :”Ευτυχώς, οι πρώτοι είναι μειοψηφία. Απλώς, δίνουν την αίσθηση πως είναι περισσότεροι, επειδή κάνουν περισσότερο θόρυβο στα μέσα και -προφανώς- επειδή έχουν περισσότερο «ελεύθερο» χρόνο γι’ αυτό.” Ρωτώ για να επαναφέρω την μπάλα από την κερκίδα : Γιατί οι μίρλες έχουν περισσότερο χρόνο να κάνουν περισσότερο θόρυβο? Το “ευτυχώς” διαχωρίζει ή όχι σε καλούς ή κακούς? 3ον .Λες :”Οι μεν (μίρλες) ασκώντας καλοπροαίρετη κριτική”. Αυτοί που στο άρθρο είναι “ευτυχώς” μειοψηφία ,μετά τα αρνητικά σχόλια έγιναν “καλοπροαίρετοι”. Κρατώ την τελευταία …κυβίστηση και την συγνώμη με μεγάλη προσπάθεια να δώσω τόπο στην οργή και να μην σχολιάσω , λέξη λέξη την απάντηση σου που δεν αντέχει καμίας κριτικής.
1. Επαναλαμβάνω πως δεν είχα σκοπό να προσβάλλω κανέναν. Το έκανα ακούσια. Αν ήθελα, δεν θα κρυβόμουν (όπως με κατηγορείτε) πίσω από λέξεις. Θα το έλεγα στα ίσια.
2. Ας απαντήσει κάποιος “μίρλας” σε αυτό. Πάντως, δεν λέω πως έχουν γενικά περισσότερο χρόνο. Λέω πως διαθέτουν περισσότερο “ελεύθερο” χρόνο (να διαθέσουν) γι ‘αυτό (για γκρίνια, δλδ). Δύσκολο κάποιος να έχει περισσότερο χρόνο από μένα, αν σκεφτείς πως το άρθρο μου πήρε κάνα 2ωρο να το γράψω και ακόμα πιο πολύ χρόνο διέθεσα για τις διευκρινίσεις.
3.”Αδιαμφισβήτητα, αγαπάνε την ομάδα και είναι σίγουροι πως η δικιά τους κριτική είναι η καλοπροαίρετη.” Αυτή η φράση είναι από το άρθρο και αναφέρεται στους “μίρλες”.
“Ευτυχώς, οι πρώτοι είναι μειοψηφία.”
Θα θεωρούσες περισσότερο ευτύχημα να γκρινιάζει συνήθως η πλειοψηφία στο γήπεδο;
Το “ευτυχώς” το χρησιμοποιώ και ως αντιπαραβολή αμέσως μετά: “Ευτυχώς, οι δεύτεροι εντοπίζονται στην πλειοψηφία και στις υπεύθυνες θέσεις της ομάδας μας”
Θα θεωρούσες ευτύχημα η διοίκηση να “μίρλιαζε” συνήθως, παρά να είναι νηφάλια, όπως τώρα;
Δεν θεωρώ δυστύχημα ότι υπάρχουν κάποιοι που γκρινιάζουν. Μα, κι εγώ γκρινιάζω ενίοτε. Θεωρώ ευτύχημα που γκρινιάζουν συνήθως λίγοι και όχι πολλοί.
Λυπάμαι που πιστεύεις πως η γρίνια είναι κακή a priori…Πιστεύεις δηλαδή πως η γρίνια της πλοιοψηφίας του Ελληνικού λαού κατά της κυβέρνησης για την υπερφορολόγιση είναι άδικη και συμβαίνει από ανθρώπους γρινιάριδες, που γρινιάζουν γιατί έχουν πολύ χρόνο για να το κάνουν ενώ θα έπρεπε ως “νηφάλιοι” να περιμένουν υπομονετικά ,ακόμα και αν τους ζητήσουν να πέσουν στα τέσσερα. Ο.Κ. ακουστήκαμε φίλε …
Θεωρω πως η χρησιμοποιηση λεξικου δεν χρειαζοτανε φιλε.Νομιζω πως ολοι ξερουμε τι σημαινουν οι λεξεις που αναφερεις.Οπως και τι επαγγελεται ο καθενας δεν εχει καμια σημασια.Υποομαδες δεν υπαρχουν γιατι πολυ απλα ο καθενας εδω θελω να πιστευω πως εχει κριτηκη σκεψη και μπορει να κρινει μονος του.Καποιοι συμφωνουνε στα περισσοτερα και διαφωνουνε στα λιγα.Αλλοι παλι συμφωνουνε στα λιγοτερα και διαφωνουνε σε πολλα.Οι σκεψεις ομως ειναι συνθετες και οχι ασπρο η μαυρο για να υπαρχει ο διαχωρισμος που αναφερεις.Ισως αμα μπορουσαμε να βαλουμε καποιες υποομαδες να γινοτανε βαζοντας τον καθενα απο μας σε μια υποομαδα ξεχωριστη και ατομικη.Ετσι ειναι τα πραγματα και οχι οι πρωτοι και οι δευτεροι.Οι ομαδες υπαρχουν γιατι καποιοι επιδεξιοι χειρηστες του λογου (φιλολογοι,πολιτικοι κοκ)λειτουργουνε ως λαοπλανοι και πηγαινουν την κοινη γνωμη εκει που αυτοι θελουν με αποτελεσμα την δημιουργια των ομαδων που αναφερεις διχαζοντας.
Δηλαδή, τώρα μου λέτε πως δεν βλέπετε από τη μια γύρω σας άτομα που γκρινιάζουν συνήθως και από την άλλη άτομα που λένε συνήθως: “ας μην πω τίποτα πάλι, ας κάνω υπομονή”. Όχι. Ο καθένας σκέφτεται και συμπεριφέρεται με τον δικό του τρόπο και δεν έχει κάποιο κοινό χαρακτηριστικό με άλλους, το οποίο να τους ξεχωρίζει. Μόνο κοινό το ότι είσαι Αρειανός ή όχι (αυτό, όμως, δεν είναι λογική άσπρου-μαύρου; Υπάρχει “είμαι 1/3 ΆΡΗΣ και 2/3 Μαχητές Πεύκων”;) Στις ζωές μας, δηλαδή, δεν υπάρχουν άνθρωποι συνήθως γκρινιάρηδες και άνθρωποι συνήθως υπομονετικοί. Κατ’ επέκταση, δεν υπάρχουν υποομάδες Αρειανών (και ανθρώπων, γενικά) χωρισμένες με βάση την συνήθη συμπεριφορά τους. Σωστά;
Γενικά, όμως, στη ζωή μας, οι άνθρωποι που γκρινιάζουν συνήθως, δεν είναι γκρινιάρηδες άνθρωποι; Ή μόνο, όταν γκρινιάζουν για τον ΆΡΗ, δεν είναι γκρινιάρηδες Αρειανοί; Και το ίδιο δεν ισχύει και για τους αναίσθητους, τους αδιαμαρτήρητα υπομονετικούς;
Και η γκρινια μεσο διαμαρτυριας ειναι.Τι να κανουμε οταν ξεφτιλιζομαστε απο τα Τρικαλα να βαραμε παλαμακια η να το καταπιουμε επειδη καποιοι το κανουν?Μετα απο καποιο σημειο για να αποφυγεις να εισαι γκρινιαρης εθελοτυφλεις.Το ευτυχως αυτοι ειναι περισσοτεροι ειναι το λαθος σου καθως τασεσαι υπερ συγκεκριμενης νοοτροπιας αφηνοντας τους γκρινιαριδες σαν μαστιγα κακου για την ομαδα.Κανε διαχωρισμο αλλα μεινε αντικειμενικος.Και κατι ασχετο(ποτε δεν τα πηγαινα καλα με φιλολογους χαχα)παρολα αυτα δεν ειμαι προκατειλλημενος αρνητικα απεναντι σου και σου αναφερω που θεωρω πως εκανες λαθος.
Προσυπογραφω!
Φιλολογος και εσυ να φανταστω?
Τραγικό άρθρο, από την πρώτη έως την τελευταία λέξη….Οι δε επεξηγήσεις σμρ, είναι “αλλά λόγια να αγαπιόμαστε”….Είμαστε πολύ μεγάλα παιδιά φιλέ ammona για να πάρουμε στα σοβαρά ένα τέτοιο άρθρο……Ούτε καν…..
Πάμε παρακάτω λοιπόν……
Πώς εξηγείς, άραγε, το γεγονός πως δεν βγήκε κανείς να πει: “εγώ, φίλε, είμαι γκρινιάρης και στην ζωή μου γενικά και με τον ΆΡΗ συνήθως”; Δεν υπάρχει κανένας ή δεν το παραδέχεται; Αντίθετα, εγώ βγήκα και είπα πως άτομα “νηφάλια” συχνά μοιάζουν αναίσθητοι (ουσιαστικά, τους προσέβαλα, αλλά κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε). Δεν υπάρχει κανείς, πιστεύεις, θιγμένος “νηφάλιος”;
Από την άλλη, πώς εξηγείς το γεγονός πως εκεί που κάθεσαι συνήθως υπάρχουν κάθε φορά οι ίδιο 2-3 (λίγοι, πάντως, όχι οι περισσότεροι) που κράζουν όλη την ώρα;
Δεν αισθάνεσαι πως αυτοί είναι, βεβαίως, όσο Αρειανοί είμαστε όλοι μας, αλλά σκέφτονται διαφορετικά από τους υπόλοιπους πολλούς;
Παίρνω το θάρρος να σε ρωτήσω προσωπικά, μιας και το όλο άρθρο γράφτηκε ως απάντηση στο δικό σου ερώτημα-σχόλιο: “Ποιοι είναι οι «εμείς» κ ποιοι οι «αυτοί»;”.
Βεβαίως, δέχομαι πως μπορεί να θεωρείς χάσιμο χρόνου να απαντήσεις σε κάποιον που για πρώτη φορά εδώ και μήνες μίλησε με παραπομπές και πηγές.
ammona, δεν βρίσκω το νόημα να αντιπαρατεθουμε γύρω από αυτά π γράφεις…Άλλωστε είναι σαφές νομίζω ότι το άρθρο το έγραψες για να πεις γραφικούς 3-4 εδώ μέσα, με τον δικό σου τρόπο, διανθίζοντας το με παραπομπές πηγες…..Σ είπα θεωρώ ΤΡΑΓΙΚΟ το άρθρο, την τοποθέτηση σου κ ακόμα τραγικότερες τις επεξηγήσεις σου…..
Όσον αφορά όμως το ερώτημα π μ απευθύνεις….Το ίδιο ακριβώς ρωτάω κ εγώ σ εκείνο το σχόλιό μου….Ερώτηση έκανα, με αφορμή κυρίως το “αντιφρονούντες” π έγραψε κάποιος…Βέβαια η όλη κουβέντα σε εκείνο το άρθρο, είχε να κάνει με τον πριφτη, εξ ου κ οι επιπόλαιοι χαρακτηρισμοί “πριφτικοι κ αντιπριφτικοι”…….