aris-acadimies1

σσ Τον Απρίλιο του 15 , όταν ακουγόταν πως θα πάρουμε τις ακαδημίες από τον ΑΣ , μετά από αίτημα της ΚΑΕ , είχε γράψει ο Ruben , αυτό το άρθρο για το τι θέλουμε ή θα έπρεπε να θέλουμε από τις ακαδημίες μας , σαν ομάδα. 2 χρόνια μετά και με τους 4/12 παίκτες στην Εθνική U20 (3 από μεταγραφή , όχι από τις ακαδημίες μας ) που πήρε το χρυσό , νομίζω είναι καλό να το ξαναδιαβάσουμε , γιατί δεν πιστεύω πως έχουμε κάνει κάτι από αυτά.

 

Σαν BasketballAris σκεφτήκαμε να ανακινήσουμε ένα θέμα που πέρασε στα ψιλά, όταν συνέβη, αλλά είναι ζωτικής σημασίας για κάθε αθλητικό οργανισμό. Το θέμα λοιπόν με την αλλαγή στο management (μόνο;) των ακαδημιών θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά είτε την υπάρχουσα διοίκηση της ΚΑΕ είτε την επερχόμενη. Δεν είναι λίγες οι επιτυχίες των τελευταίων χρόνων αλλά πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση, ειδικά από τη στιγμή που γίνονται σημαντικές θεσμικές αλλαγές.

Έχοντας λοιπόν κατά νου α) τις πληροφορίες ότι στην πραγματικότητα η εικόνα των ακαδημιών μέχρι και στο εφηβικό δεν είναι τόσο ιδανική και β) ποια πραγματικά είναι η δική μας παραγωγή παικτών σε υψηλό επίπεδο, θα αναλύσουμε τους στόχους που κατά την άποψη μας πρέπει να θέσει η νέα ακαδημία και τις ενέργειες για να τους πετύχει.

Στόχοι:

  1. Η ακαδημία να καταφέρει να τροφοδοτεί άμεσα την ανδρική ομάδα με τουλάχιστον 2 παίκτες ανά φουρνιά (διετία-τριετία) από την παραγωγική της διαδικασία. Ας είναι ο 11ος-12ος παίκτης. Παράλληλα να παίρνει με μεταγραφή μόνο παίκτες από την ηλικία των 13+ που έχουν τη προοπτική να πρωταγωνιστήσουν.
  2. Τουλάχιστον οι μισοί  παίκτες που φτάνουν στα αγωνιστικά τμήματα (παιδικό-εφηβικό) να είναι επιπέδου τέτοιου ώστε να στελεχώνουν ομάδες των εθνικών κατηγοριών (Α2, Β’, Γ’) ώστε να αποτελούν ακόμα κι αυτοί ανταλλάγματα και ζωντανές διαφημίσεις της ακαδημίας.
  3. Να δημιουργήσει δεσμούς με τους αθλητές που τελικά δεν θα παίξουν και να τους κρατήσει στην οικογένεια ως μελλοντικούς φιλάθλους ή γονείς νέων παιδιών. Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί η νοοτροπία ότι ο σύλλογος δεν αδικεί κανέναν και ότι ακόμα και ο χειρότερος παίκτης έτυχε της προσοχής των προπονητών του και είχε την ευκαιρία να μάθει τουλάχιστον τα βασικά του μπάσκετ και να γίνει καλύτερος άνθρωπος.
  4. Να αποτελέσει γενικά κοινωνικό φαινόμενο στην πόλη και να αποτελεί όνειρο του κάθε παιδιού να είναι μέλος της.

Ενέργειες:

  1. Δημιουργία ενός προπονητικού μοτίβου το οποίο θα εκφράζει την ομάδα. Είναι σημαντικό ο Άρης με το ειδικό βάρος που έχει να φτιάξει αυτό που λέμε «Σχολή Μπάσκετ».
  2. Επιλογή προπονητών με βάση τις γνώσεις αλλά και την επαφή που έχουν με τις μικρές ηλικίες, την καινοτομία στην προπόνηση και την φιλοσοφία πάνω στο άθλημα. Σίγουρα όχι με τις γνωριμίες που έχουν.
  3. Οργανόγραμμα με υπευθύνους για τους προπονητές ανά κάποια τμήματα. Η αξιολόγηση είναι ζωτικής σημασίας, ειδικά από τη στιγμή που η δουλειά αφορά διδασκαλία και επαφή με παιδιά.
  4. Δημιουργία ενός εργασιακού χώρου που να έχει συνέχεια και προσωπικό που δεν βλέπει την ακαδημία ως χαρτζιλίκι και εξτραδάκι αλλά σαν την επιχείρηση που μαζί της θα αναπτυχθεί κι αυτό και θα κερδίζει τα προς το ζην. Φυσικά η απασχόληση του προσωπικού δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο σε μία ξερή προπόνηση μιας ώρας.
  5. Πελατοκεντρική φιλοσοφία. Εκτός από τους αθλητές υπάρχουν και οι γονείς που λειτουργούν σαν πελάτες.
  6. Παράλληλες δραστηριότητες εκτός από μπάσκετ ώστε ο Άρης να αποτελεί κομμάτι της κοινωνικής ζωής του παιδιού και όχι μόνο της προπόνησης.
  7. Σύνδεση των μικρών ηλικιών με τα αγωνιστικά τμήματα για τη δημιουργία προτύπων και στόχων. Επισκέψεις και επιδείξεις από παιδιά των αγωνιστικών τμημάτων στα μικρότερα.
  8. Άριστος υλικοτεχνικός εξοπλισμός και στελέχωση των παράπλευρων ειδικοτήτων με γιατρούς, γυμναστές, διαιτολόγους, αναπτυξιολόγους.
  9. Σαφές μπάτζετ το οποίο θα διατίθεται κάθε χρόνο στην ακαδημία, ως ποσοστό του συνολικού, για την εξαγορά νέων ταλέντων.
  10. Δημιουργία εγκαταστάσεων για διαμονή παιδιών από μακριά, ακόμα και σχολείου.
  11. Σαν τελευταία θα θέταμε υπό εξέταση την περίπτωση συντήρησης μια β’ ομάδας, στα πρότυπα ας πούμε των Ισπανικών ομάδων, ωστέ να μην χάνονται οι παίκτες άνω των 18 ετών που θα άξιζαν μια δέυτερη ευκαιρία ή θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σαν ανταλλάγματα.

Σίγουρα κάποια μέτρα από τα παραπάνω είναι πιο μακρόπνοα και δύσκολα υλοποιήσιμα, όμως τα περισσότερα στηρίζονται στην ριζική αλλαγή νοοτροπίας και τη θέληση για πραγματικά ισχυρή θεμελίωση της ανδρικής ομάδας. Το βέβαιο είναι ότι τα εφήμερα αποτελέσματα και οι τίτλοι μικρών ηλικιών δεν αποτελούν εγγύηση για μια καλύτερη ανδρική ομάδα

3 Comments
παλιότερο
νεότερο καλύτερη βαθμολογία
Inline Feedbacks
View all comments
JD24

Σύμφωνα με μαρτυρίες γονέων, με παιδιά στις ακαδημίες, οι δύο κινήσεις του Νικόλαου απο τότε που πήρε υπό την αιγίδα του τις ακαδημίες είναι οι εξής:
1. Έβαψε το προπονητήριο και άλλαξε 2-3 σπασμένα καθίσματα στους πάγκους.
2. Αμέσως μετά την παραπάνω κίνηση αύξησε τη συνδρομή κατα 50 ευρώ

Bilias6

Ας νοικιασουν ενα γηπεδακι η’ εστω ας συνεργαστουν με μια ακαδημια και στα δυτικα. Υπαρχουν Αρειανοι γονεις που θελουν να πανε τα παιδια τους στην ακαδημια αλλα δεν προλαβαινουν. Δεν χρειαζονται λεφτα για να κανεις ακαδημιες, ορεξη και δουλεια χρειαζεται.
ΥΓ. Ο Μαγκωτσιος ασχολειται με παιδακια.

simon says

Έχοντας περάσει στα νιάτα μου από τις ακαδημίες ομάδας του Πειραιά (ευτυχώς όχι του Ο.Σ.Φ.Π.) , σε δυο περιόδους, μία καλή και μία κακή, η διαφορά ήταν η εξής απλή: ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ!!!!!!!!!!! Οι ακαδημίες όσο και αν δεν φαίνεται εκ πρώτης, θέλουν αρκετά χρήματα για να συντηρηθούν και οι αποδόσεις τις όποιας επένδυσης γίνει είναι μακροχρόνιες και αρκετά επισφαλείς!! Την πρώτη περίοδο που υπήρχαν χρήματα (η αντρική ομάδα ήταν στις επαγγελματικές κατηγορίες), στολές, μεταφορικό μέσο (περίπου), προπονητής επιπέδου α2, συντηρημένο γήπεδο η ομάδα μας φύσαγε καθώς υπήρχε κίνητρο για το βήμα παραπάνω!! Τη δεύτερη περίοδο με την ομάδα πλήρως αποδιοργανωμένη… Περισσότερα »